Tips voor voeding


Voeding is van groot belang om je goed te voelen tijdens een wedstrijd. Een paar tips.

Voor de wedstrijd 

Eet de avond van tevoren vetarm en koolhydraatrijk (rijst, pasta, aardappelen, pannenkoeken, groenten en fruit). Wordt het zonnig en warm, strooi dan wat extra zout over het eten. Het risico op kramp neemt hierdoor af. 
Neem een goed ontbijt met vetarme en koolhydraatrijke producten, in combinatie met eiwitten: brood, muesli, fruit, vruchtendranken, melk en melkproducten. 
Eet voor het laatst twee a drie uur voor de wedstrijd. Gebruik eventueel wat lichte snacks. Liever geen chocola of andere producten die relatief veel vet bevatten. 

Tijdens de wedstrijd 
Drink regelmatig water. Een sportdrankje kan ook.
Gemakkelijk verteerbare biscuitjes, broodjes en fruit kunnen worden gegeten. Bananen zijn populair, maar hebben pas effect in de volgende wedstrijd. Ze hebben enige uren nodig om te verteren. 

Na de wedstrijd 
Meer wedstrijden spelen? Eet dan meteen wat vetarme en koolhydraatrijke producten. 
Na de laatste wedstrijd draagt een gezonde maaltijd bij aan een vlot herstel. Liever geen vette voeding als boter, mayonaise, volle melkproducten, worst, spek, chocolade, ijsjes, chips, cake en gefrituurde snacks. Beter is mager ham, kip, biefstuk en vis.

Vragen?

logo

E-mail

[email protected]

Telefoon

0570551670 (clubgebouw)

De Negenhoek

Sportweg 1
7434 RZ Lettele
Nederland